vrijdag 18 april 2014

Elfen

Een week geleden ben ik begonnen met de schrijfproeverij. Hierbij krijg ik acht avonden les van vier verschillende schrijfdocenten. Iedere docent heeft een eigen specialiteit die er die avond behandeld wordt. De eerst twee avonden zitten er inmiddels op. Twee avonden vol dichten.

We hebben ons voornamelijk met elfen bezig gehouden. En nee, ik bedoel niet die kleine magische figuurtjes. Voor degenen die het niet weten: Elfen is een soort dichtvorm. Hierbij gebruik je enkel elf woorden.
 

Opzet voor een elf:
1 één woord
2 twee woorden
3 drie woorden
4 vier woorden
5 één woord


De opdracht was om aan de hand van kleuren verschillende elfen te schrijven. Per kleur moest je twee elfen schrijven. In de ene elf benoemde je de kleur en in de andere elf deed je dat niet.
Hieronder het resultaat van mijn uren, nee dagen, strijd met de elfen.

 
 
 
 
In de eerste les moesten we ook een zkv (zeer kort verhaal) schrijven. Dit moest gaan over een moment waarbij we bewust werden van taal. Een taalmoment. Daarna moesten we met behulp van deze zkv twee elfen schrijven. Deze gingen mij wat makkelijker af dat de kleur elfen.


 

Dit waren mijn elfen. Ze hebben we heel wat bloed, zweet en tranen gekost.
Welke vinden jullie het leukst? Moois? Of grappigst?

Ben benieuwd naar jullie reacties!
 

"I'm Sabrina and I'm just trying to be me in this big world"

3 opmerkingen:

  1. In alle kleuren van de regenboog maar roze blijft het lekkerst! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind een leeg doek en handgebaren allebei heel mooi!. Succes verder met schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor jullie reactie!

    Bedankt Ellles, ben nog steeds druk bezig. Schrijf jij nog?

    BeantwoordenVerwijderen